Reflektory halogenowe niektórzy kierowcy nadal kojarzą z lekko niebieskim odcieniem emitowanego światła. Obecnie barwa ksenonów zastępowana zostaje kolorem białym. Dlaczego?
Ponad dekadę temu podejmowano pierwsze próby uzyskania białego koloru światła emitowanego przez żarówki halogenowe. Obecnie powszechnie stosowane światła pozycyjne i światła do jazdy dziennej LED stały się godną konkurencją dla ksenonów, przede wszystkim ze względu na żółtawe światło.
Philips spełnił oczekiwania kierowców, zastępując żarniki Xenon BlueVision Ultra nowymi Xenon WhiteVision. Celem marki było dostarczenie na rynek takiego rozwiązania, które otworzy przed użytkownikami nowe możliwości. Żarniki ksenonowe świecące białym światłem umożliwiają istotne modyfikacje w wyglądzie samochodu. Takie oświetlenie sprawia, że wygląda ono tak, jakby było wykonane w technologii diodowej LED. Jest to o tyle istotne, że duża liczba kierowców dba o wizerunek swojego samochodu i chciałaby, by nawet w nocy, auto prezentowało się jak najlepiej.
Na estetyce nie kończą się jednak korzyści z zastosowania żarników WhiteVision. Mocny strumień światła o temperaturze barwowej 6000 K daje stosunkowo duży kontrast, co sprawia, że lepiej widoczne są nieoświetlone obiekty znajdujące się na drodze i w jej otoczeniu. Ma to bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo w trakcie jazdy. Linia Philips Xenon WhiteVision obejmuje żarniki typu D1S, D2S i D2R.