Honda Civic siódmej generacji została zaprezentowana w 2000 roku. W porównaniu ze swoją poprzednią generacją japoński producent zaprezentował całkowicie odmienioną linię samochodu na rzecz bardziej obłego, niemalże jednobryłowego nadwozia. Hondy Civic VII generacji występują w trzech wersjach stylistycznych – sedan, coupe i hatchback. Zbierają dobre opinie kierowców ze względu na niezawodność, niskie spalanie oraz koszty utrzymania.
Silniki w Hondzie Civic VII
Podstawową jednostką w Hondzie Civic siódmej generacji jest aluminiowa “czterocylindrówka” o pojemności 1.4 litra o mocy 90 KM. Popularne są również wersje 1.6 litra ze zmienną fazą rozrządu VTEC i mocy 110 KM. Te jednostki napędowe cechuje niezwykła kultura pracy oraz niskie spalanie. W ofercie siódmej generacji znajdują się także silniki: 1.7 litra o mocy 120 KM oraz 1.7 l VTEC o mocy 125 koni mechanicznych. Najmocniejsze silniki stosowane w tym modelu to dwulitrowy VTEC dysponujący mocą 160 km oraz wersja 200-stukonna oznaczana jako kultowy Type R.
W 2002 roku japoński producent wprowadził do oferty szesnastozaworowy silnik wysokoprężny oferujący moc 100 km z turbodoładowaniem o pojemności 1.7 litra w technologii Common Rail. Wersja ta występowała jedynie w egzemplarzach trzydrzwiowych.
Tak naprawdę wszystkie jednostki napędowe są udanymi konstrukcjami. Jedynym mankamentem silników w Hondzie Civic VII może być podwyższony pobór oleju. Silnik wysokoprężny również nie powinien sprawiać problemu, jednak zdarzają się usterki turbosprężarki, która może ulec zatarciu.
Facelifting
W 2004 roku Honda Civic VII przeszła facelifting. Lusterka zostały doposażone w kierunkowskazy oraz zmieniono przednie i tylne reflektory.
Wady i zalety Hondy Civic VII generacji
Główną zaletą tego modelu jest bezawaryjność. Silniki stosowane w Hondach uchodzą za pancerne i zdolne do pokonania setek tysięcy kilometrów bez poważniejszych usterek. Kierowcy chwalą sobie w VII generacji komfort oraz przestronność wnętrza. Również części do Hondy Civic są w miarę tanie – i analogicznie naprawy usterek.
Niestety nie jest to samochód w pełni wolny od wad. Niestety zabezpieczenie antykorozyjne nie należy w tym modelu do najlepszych. Ogniska pojawiają się najczęściej na nadkolach, tylnej klapie oraz masce. Problemem są również parujące reflektory. Mogą pojawiać się również problemy ze skrzynią biegów, a dokładniej łożyska, a także luzy na maglownicy objawiające się po pewnym czasie głośnymi stukami pochodzącymi z przedniej części zawieszenia samochodu.