Światła do jazdy dziennej LED coraz częściej można spotkać na ulicach. Są one albo montowane seryjnie w nowych samochodach, albo w ramach modyfikacji kupowane przez posiadaczy pojazdów.
Dlaczego ludzie zakładają światła LED? Jest wiele przyczyn, ale głównym powodem jest ich żywotność. Zwykłe żarówki H4 lub H7 zazwyczaj pracują ok 300-600 h, natomiast światła LED ponad 1000 h. Ich białe światło jest użyteczne i dobrze sprawdza się we wszystkich warunkach atmosferycznych. Z punktu widzenia kierowcy bardzo ważne jest także to, że zużywają one o wiele mniej energii niż światła ksenonowe. Obecnie, popularne „LED-y” są stosowane nie tylko z przodu, ale także jako tylne światła pozycyjne, hamulcowe, oraz światła stop, wpływając na szybszy czas reakcji.
Co powoduje, że światła do jazdy dziennej LED są tak korzystnym rozwiązaniem? W przeciwieństwie do tradycyjnych żarówek, które muszą się rozgrzać, prąd przepływa w nich przez półprzewodnik, przez co są o wiele sprawniejsze i oszczędniejsze niż ich alternatywy. Są też ekologiczne, bo pobierają o wiele mniej energii i przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Szczególnie istotne przy montażu świateł LED w przednich lampach jest odpowiednie kontrolowanie strumienia świetlnego. Pamiętajmy, że każde światła do jazdy dziennej, tak jak inne rodzaje oświetlenia samochodowego, powinna mieć homologację a także specjalne oznakowanie, po którym będziemy w stanie wskazać ich przeznaczenie. Takie zabiegi są stosowane przede wszystko po to, aby osoba sprawdzająca auto – np. policjant, mogła rozpoznać, czy światła są dalekosiężne, przeciwmgłowe czy właśnie do jazdy dziennej.