Japoński samochód o nadwoziu coupé produkowany od 16 marca 2012 roku. Nazwą auto nawiązuje do Corolli AE86 z połowy lat 80. XX wieku. Wersja koncepcyjna pojazdu nazwana była Toyota FT-86. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2013 model wraz z Subaru BRZ model zajął 2. pozycję.
Użytkownicy bardzo dobrze wspominają wycieczkę Toyotą GT86. Producent postanowił podrasować samochód i wypuścił na rynek edycję limitowaną, wyprodukowaną w ograniczonej do 183 egzemplarzy liczbie. Zaledwie 10 sztuk zostało przeznaczonych na rynek polski.
Limitowana edycja nie uległa niestety zbyt dużym modyfikacjom w zakresie jednostki napędowej, czy zawieszenia. Seria limitowana to po prostu nowy, żółty kolor nadwozia i dwa czarne pasy, ciągnące się od znaczka na masce poprzez dach, a kończące na tylnej klapie. Ponadto limitowany egzemplarz wyróżnia się bardzo kontrastowymi, czarnymi lusterkami bocznymi. Dodatkowo producent postanowił umieścić na samochodzie specjalny pakiet aerodynamiczny, składający się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Niewiele zmian, a mimo wszystko model GT86 robi ogromne wrażenie wizualne.
Wyposażenie
GT86 odpowiada najbogatszej wersji klasy Premium. We wnętrzu tego sportowego samochodu, oprócz standardowych już dla Toyoty siedmiu poduszek powietrznych i wszystkich systemów czuwających nad bezpieczeństwem jazdy, znajdują się m.in. blokada mechanizmu różnicowego, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka boczne, lampy LED do jazdy dziennej, reflektory biksenonowe ze spryskiwaczami a także automatyczna klimatyzacja dwustrefowa. Auto wyposażone jest także w aktywny tempomat, inteligentny kluczyk i system multimedialny Toyota Touch.
Dla indywidualistów
Toyota GT86 nie jest praktycznym autem rodzinnym. To nie komfortowy samochód dla całej rodziny, idealny na wakacje, czy weekendowy wypad. Bagażnik jest mało przestronny, choć jak na samochód sportowy 243 litry to i tak naprawdę dobry wynik.
Model GT86 doskonale odnajduje się w tym, do czego został stworzony. Frajda z jazdy jest gwarantowana. Użytkownik będzie z pewnością zadowolonym, mimo tego, że jednostka napędowa nie posiada zaskakująco dużej mocy i przyspieszenia.. Samochód doskonale sprawdza się jednak na drodze i potrafi zadziwiać swoimi możliwościami.
Większość uzna, że przy parametrach rzędu 200 koni mechanicznych i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego nie da poczuć się odpowiedniej dla aut sportowych adrenaliny. Tych użytkowników zachęcamy do wypróbowania modelu GT86 i przekonaniu się, że gwarantuje on niezwykłą przyjemność z prawdziwej jazdy.
Stosunkowo niska, doskonała pozycja za kierownicą, precyzyjne wyważenie auta, nisko umieszczony środek ciężkości oraz szorstki dźwięk wolnossącego silnika robią wrażenie. Toyota GT86 prowadzi się fenomenalnie i daje się bardzo łatwo kontrolować. Słowa uznania należą się inżynierom także za wykonanie układu kierowniczego, który sprawuje się bezbłędnie.
Silnik, układ napędowy i zawieszenie
Jednostka napędowa z przeciwsobnym układem tłoków nie posiada niebywałej mocy. Odczuwalny przyrost mocy jednostki napędowej następuje dopiero po przekroczeniu 4.5 tysiąca obrotów. Warto zaznaczyć, że już w przypadku około 7.5 tysiąca obrotów elektronika odetnie użytkownikowi zapłon.
Toyota GT86 posiada doskonale zaprojektowaną skrzynię biegów. Sposób pracy drążka do zmiany przełożeń jest niesamowity. Drogi prowadzenia pomiędzy poszczególnymi biegami są maksymalnie skrócone a każdy bieg wchodzi bardzo gładko, z charakterystycznym, sportowym kliknięciem.
Zawieszenie jest odpowiednio twarde, ale nie znaczy to, że na pierwszej większej nierówności stracimy kontrolę nad samochodem. Na zakrętach, nawet tych pokonywanych bokiem, samochód spisuje się doskonale i niemal nie przechyla się na boki.
Podsumowując Toyota GT86 to auto stworzone po to, by dawać użytkownikowi frajdę z prowadzenia. Taka zabawa co prawda nie nadaje się na samochód rodzinny. To samochód dla indywidualistów, miłośników jazdy, którzy cenią sobie szybkość i komfort.