Uszczelka pod głowicą to element, który bardzo często ulega usterce, niezależnie od wieku i rodzaju auta. Z tego też powodu warto lepiej przyjrzeć się tym częściom, zapraszamy więc do lektury naszego artykułu.
Jak zatem rozpoznać, że uszczelka pod głowicą w naszym samochodzie jest już do wymiany? Przede wszystkim powinny nas zaalarmować takie zjawiska, jak grzanie się silnika, skoki temperatury silnika, pękające węże i zbiorniczki systemu chłodzenia czy olej silnikowy w płynie chłodzącym.
Jeśli zaobserwujemy któryś z wyżej wymienionych objawów, lepiej nie ryzykować i od razu udać się do mechanika. Ignorowanie takich symptomów może doprowadzić do sytuacji, w której remont silnika to jedyne wyjście.
W dzisiejszych czasach warsztaty mechaniki pojazdowej mają na wyposażeniu urządzenia, dzięki którym można zmierzyć obecność spalin w układzie chłodzenia. Wyniki takiego badania pozwalają na określenie stanu i kondycji uszczelki i silnika. Jeśli są one dla nas negatywne, być może czekają nas poważne koszty, związane z demontażem osprzętu i głowicy, planowaniem głowicy, montażem uszczelki, głowicy itd.
Cena wymiany głowicy jest bardzo duża, i waha się pomiędzy 1000-5000 PLN. Nic więc dziwnego, że specjaliści zalecają kontrolowanie silnika na bieżąco, bowiem koszt całkowity jednostki napędowej może być jeszcze większy.