Większość użytkowników uważa, że zmiana opon zimowych na letnie to jedyna czynność, którą należy wykonać, podczas wiosennego przeglądu samochodu. Bezpieczeństwo jazdy nie ogranicza się jednak do prawidłowego stanu ogumienia i zawieszenie. Bardzo istotna jest także widoczność zza kierownicy.
Brudna, zamazana przednia szyba może znacznie utrudnić właściwą ocenę sytuacji na drodze. W przypadku zmęczenia kierowcy działa to znacząco na niekorzyść użytkownika – nie trudno wówczas o drobną stłuczkę.
Zimowa eksploatacja jest niezwykle niszcząca dla pojazdu. Wycieraczki nie są wyjątkiem. Gumowe pióra bardzo źle znoszą niskie temperatury – choćby dlatego, że wielu użytkowników pozbywa się cienkiej warstwy lodu i śniegu właśnie poprzez włączenie wycieraczek. Niestety, nie jest to zbyt dobre rozwiązanie, a lenistwo skutkuje zwykle wymianą wycieraczek na nowe.
Ruchy ramion wycieraczek po lodowej, chropowatej szybie znacznie obciążają gumowe pióra, które wskutek takich skumulowanych działań kierowcy, znacznie skracają swoją żywotność. Degradacja piór w zimie nie jest widoczna. Na wiosnę można zauważyć jednak, że w końcu każdy ruch wycieraczek pozostawia na szybie coraz więcej uciążliwych smug.
Koszty wymiany nie oscylują w wysokie kwoty. Dlatego dobrym pomysłem jest wymiana piór wycieraczek po każdej zimie, aby przez kolejny rok cieszyć się dobrą widocznością i czystą przednią szybą.
chyba bardziej uciążliwym jest nieznośny odgłos zniszczonych wycieraczek – po prostu nie da się wytrzymać :/
mój ojciec zawsze powtarza – dobre wyciery, dobra widoczność 😀
Niektórzy są bardzo dziwni, jak można próbować pozbyc się warstwy lodu i śniegu z przedniej szyby za pomocą wycieraczki? 😀 Wymieniam pióra po każdej zimie, bo nie lubie brudnych szyb i dźwięku zniszczonych wycieraczek – koszmar.